Kdo žízníš, pojď
a naber vody života darmo!
Zjev 22, 17
A Duch i nevěsta
řkou: Poď. A kdož slyší, rciž: Přiď. A kdož žízní,
přijdiž, a kdo chce, nabeř vody života darmo.
V knize proroka
Amose čteme tato slova: „Aj, dnové jdou, dí Panovník
Hospodin, že pošli hlad na zemi, ne hlad chleba, ani žízeň vody,
ale slyšení slov Hospodinových.“ (Amos 8, 11).
Člověk musí projít
v životě mnohým zklamáním, aby zatoužil po něčem vyšším.
Srdce člověka je plné různých pozemských tužeb. Kolik jich
zůstává nesplněných. Tvoříme si nadějné plány a na jejich
uskutečnění obětujeme všechny své síly, ale jak často právě
tehdy, kdy se nám již zdá, že jsme u cíle - všechny tyto plány
se nám hroutí. Honíme se za každou bludičkou štěstí, říkáme
si: Kdybych onu věc dosáhl, byl bych šťastným člověkem.
S mnohým sebezapřením a mnohým bojem usilujeme tedy o to,
abychom tu neb onu věc dosáhli. A když ji dosáhneme, poznáváme,
že jsme se honili za pouhou bludičkou. Někdy to však vezme půl
našeho života, než se přesvědčíme o tom, že na této zemi nic
nemá trvání, každá radost že se může proměnit v žal a
že není radno na něčem si zakládat, poněvadž se tu všecko
stále mění. Teprve tenkrát, až nás všecko zklamalo, až jsme
se přesvědčili, že plné uskutečnění našich tužeb na této
zemi nikdy nedojdeme, tu teprve začínáme přemýšlet o pravém
smyslu našeho života a začínáme tušit, že na této zemi jsme
všichni pouhými hosty, poutníky, cizinci, že tento pozemský
život není naším konečným cílem. A tu teprve začínáme
žíznit po poznání vyššího života. Jen tam, kde se probudila
v srdci člověka tato žízeň, je člověk přístupný slovům
Hospodinovým: Takovým pak platí slova našeho textu: „A kdož
žízní, přijdiž, a kdo chce, nabeř vody života darmo.“
Jaké jsou vody života?
Jsou to radostné zvěsti Božího poselství – evangelia. Tyto
zvěsti nám otevírají pohled do duchovního světa, za bránu
všeho smyslového dění a rozvíjí před naším duchovním zrakem
obraz života daleko větších krás, než jaký nám může
poskytnout tato zem, jejíž obyvatelé se zpronevěřili svému
Stvořiteli a tím se zpronevěřili i svému vznešenému poslání
na této zemi. Tato země, kterou Bůh připravil pro člověka jako
zahradu Eden, země, která měla být člověka rájem, poskvrněna
hříchem člověka, stala se lidstvu slzavým údolím. Písmo svaté
nám o tom podává jasné svědectví: „Ta pak nebesa, kteráž
nyní jsou, i země, týmž slovem odložená, chovají se k ohni, ke
dni soudu a zatracení bezbožných lidí. Ale tato jedna věc nebuď
před vámi skryta, nejmilejší, že jeden den u Pána jest jako
tisíc let, a tisíc let jako jeden den. Nemeškáť Pán s naplněním
slibů, (jakož někteří za to mají, že obmeškává), ale
shovívá nám, nechtě, aby kteří zahynuli, ale všickni ku pokání
se obrátili. Přijdeť pak ten den Páně, jako zloděj v noci, v
kterémž nebesa jako v prudkosti vichru pominou, a živlové
pálivostí ohně rozplynou se, země pak i ty věci, kteréž jsou
na ní, vypáleny budou.“ (II. Petr. 3, 7, 10). Tato strašlivá
katastrofa, ve které naše země zanikne v ohni zaníceném
pozemskými živly, či vznícením podzemských plynů nebo výbuchem
atomové energie, tato katastrofa přijde až po tisíciletém
království Kristově na této zemi. Ale to jen tak mimochodem.
Vody
života, z nichž máme ukojit žízeň našeho ducha, jsou
zvěsti Božího poselství, zvěsti evangelia, které rozvíjí před
námi Boží plán na zachránění těch, kteří s bezbožným
světem nechtějí zahynout, ale upřímným návratem k Bohu
cestou pokání, vestou znovuzrození, opouští cesty hříchu a
vchází na cesty Božího království. Tento Boží plán záchrany
zahrnuje v sobě příchod Syna Božího na svět. Jeho
poselství lidstvu, jež zní, že Bůh a Otec všech nás, v Něm,
v Kristu, je hotov odpustit nám každý hřích. Boží
otcovská náruč že je nám v něm otevřena a nikdo nemusí
pro svůj hřích, svoje poblouzení, zahynout. Žádá po nás jen
jedno: přiznat si a vyznat naše poblouzení a s tím svým
převráceným srdcem, jako marnotratný syn, v kajícím duchu,
avšak s plnou důvěrou v odpouštějící lásku našeho
Boha, navrátit se k Bohu, Otci. A poněvadž k Bohu nemůže
nic nečistého a my jsme samá nečistota, samá nečistá vášeň,
samý hřích, Ježíš Kristus, tento čistý svatý Boží Beránek,
klade se v posvěcující oběť za nás, na naše očištění
a posvěcení, bere na sebe kletbu za naše hříchy a soud, který
měl stihnout nás, podstupuje za nás a to tím, že se nechává
odsoudit k potupné smrti kříže. Smrt Pána Ježíše na
kříži není soud na Ježíšem, to je soud nad námi za naše
hříchy, který Pán Ježíš z čisté lásky k nám
hynoucím dobrovolně podstupuje za nás. Touto obětující láskou
láme však osten smrti, smrt ztrácí svoji moc, Ježíš vstává
z hrobu jako vítěz nejen nad hříchem, ale i nad mstitelem
hříchu, smrti a jeho vzkříšení je vzkříšením všech těch,
kteří v Něho uvěřili jako v Syna Božího, přijalo
jej za svého Spasitele a vůdce. A proto jim platí jeho slavné
prohlášení: „Řekl jí Ježíš: já jsem vzkříšení i
život. Kdo věří ve mne, byť pak i umřel, živ bude.
A každý, kdož jest živ, a věří ve mne, neumřeť na věky.“
(Jan 11, 25-26).
Boží plán záchrany jde ještě dál. Pán Ježíš skrze smrt na
kříži opouští tento svět a vrací se k Otci, od něhož
vyšel, aby v nadhvězdnu připravil příbytky těm, kteří ve
svém malomocenství vůči hříchu se pod záštitu jeho výkupné
oběti na kříži u víře utekli. Zatím místo sebe posílá za
vůdce své církvi Ducha Utěšitele. Až se naplní všechny Boží
plány, až dozraje svět ke své žni, přijde Pán Ježíš na
tento svět podruhé. Ne jako člověk, ale jako mocné duchovní
kníže nad všemi knížaty, zde shromáždí všechen svůj lid,
ti, kteří zemřeli, vstanou z hrobu v novém, duchovním
těle a ti, kteří se tohoto dne dočkají živi na zemi, jejich
těla božskou mocí se promění a uzpůsobí pro duchovní svět a
celou svou církev shromáždí ve sférách duchovních. Velikými
Božími soudy vyčistí pak tuto zemi od bezbožných a i tato země
bude na tisíc let osvobozena od vlivu a moci padlých andělů a
démonů, takže přestane nenávidění jeden druhého. Lid, který
po všech Božích soudech zůstane na zemi zachován, bude to
především Izrael, který se v těch hrozných soudech Božích
konečně přizná k Ježíši Kristu jako ke svému Mesiáši,
tento lid, národy pod duchovním vlivem a vedením Ježíše a jeho
církve, kterýmžto vlivem budou zasahovat do života této země
z duchovních sfér, zkují meče své v motyky a nikdo se
nebude víc učit boji. Války ustanou, přijde dokonalý Boží
socialismus, v němž každý bude pod svým vlastním vinným
kmenem bydliti. Pokoj Boží naplní zemi, neb tato bude spravovaná
Ježíšem a jeho církví z duchovních sfér. Nyní je
duchovní sféra kolem naší země plná satanských vlivů a je
spravována padlým duchovním knížetem Luciferem. Proto stojí
bratr proti bratru, proto jedna válka stíhá druhou, neb satan ví,
že dny jeho vladaření nad naší zemí se chýlí ke konci. Po
tisíciletém království Ježíšově a jeho církvi zde na zemi
přijde druhé vzkříšení mrtvých a sice těch. kteří ve své
vzpouře vůči Bohu odešli na věčnost. Ti i s padlým
knížetem Luciferem i s ostatními padlými anděly budou
uvrženi do věčného zahynutí a tehdy i tato země bude spálena
ohněm. Boží lid, církev Kristova, ti, kteří uchopili nabízenou
milost v Ježíši, budou uvedeni do Ježíšem připravených
příbytků jež Písmo nazývá Nový Jeruzalém. Bude to duchovní
oblast, kam zlo, hřích, nebude mír více přístup. Tuto duchovní
sféru obrazně popisuje Jan: „I ukázal mi potok čistý vody
živé, světlý jako křištál, tekoucí z trůnu Božího a
Beránkova. U prostřed pak rynku jeho a s obou stran potoka bylo
dřevo života, přinášející dvanáctero ovoce, na každý měsíc
vydávající ovoce své, a lístí své k zdraví národů.
A ničeho zlořečeného již více nebude, ale trůn Boží a
Beránkův bude v něm, a služebníci jeho sloužiti jemu budou. A
tvář jeho viděti budou, a jméno jeho bude na čelích
jejich. A noci tam nebude, aniž budou potřebovati svíce, ani
světla slunečného; nebo Pán Bůh je osvěcuje, a kralovati budou
na věky věků. I řekl mi: Slova tato jsou věrná a pravá, a Pán
Bůh svatých proroků poslal anděla svého, aby ukázal služebníkům
svým, co se díti musí brzo. Aj, přijduť
rychle. Blahoslavený, kdož ostříhá slov proroctví knihy této.“
(Zjev. Janovo 22, 1-7).
Bohatství a krása
života, do nějž nás náš Pán uvede, se naprosto nedá popsat
lidskou řečí. I krásy této země jsou jen odleskem té krásy,
kterou má duchovní svět. Náš hmotný, viditelný svět je jen
zhmotněním světa neviditelného. A tento život ve světě
duchovním, oproštěný od veškerého zla a zhoubných vlivů i od
smrti, rozvíjí před námi radostné zvěsti evangelia Ježíšova.
To jsou ty vody živé, které nám Bůh zdarma nabízí. A zde jsme
u našeho pozvání: „A kdož žízní, přijdiž, a kdo chce,
nabeř vody života darmo.“
Milá duše!
Žízníš? Zklamal tě
tento život? Umdléváš pod tíhou tvých zhroucených nadějí?
Pojď k živým vodám. Ježíš má pro tebe naději, která tě
nezklame. Nech si Ježíšem otevřít duchovní zrak, abys viděl
život, který On připravil svému lidu. Na této zemi tě nakonec
všechno zklame. Ale život na zemi není konečným cílem. Zde je
jen místo k přípravě na ten další život. Konečně, i ten
zbytek tvého života se ti zjasní na této zemi, napiješ-li se,
ukojíš-li žízeň svého ducha ze zřídel Božího života,
z obsahu těch požehnaných zvěstí, které nám přináší
Ježíšovo evangelium. Pojď k těmto zřídlům. Pojď
k Ježíši Kristu a své očekávání, své naděje, postav
jedině na něm. Pojď jaký jsi. On má i pro tebe odpuštění,
posvěcení, zhojí každou ránu, kterou ti tento svět zasadil.
Složíš-li na Něm i to největší soužení, stane se ti
lehoučkým břemenem., neb tvůj pohled víry v život, který
nám Pán připravuje, učiní tě silným a zmužilým.
A kdož žízní,
přijdiž, a kdo chce, nabeř vody života darmo.
1956 Rokytnice
Žádné komentáře:
Okomentovat